donderdag 17 januari 2013

Dierenarts

Hoewel we Musty en Moppie al vanaf september hebben, zijn we pas in december voor het eerst naar de dierenarts gegaan. We wilden ze eerst even laten bijkomen en wennen aan de nieuwe situatie. Ze gaan toch nog niet naar buiten, dus veel risico liepen ze niet. Maar het moest er natuurlijk een keer van komen. Dus op naar de dierenarts. Voor een tijdje hebben we gedacht dat het twee dames waren. Toen gingen we twijfelen, daar aan de achterkant leek toch echt een zakkie te zitten. Bij Moppie was het redelijk duidelijk te voelen en wisten we dus dat het toch om een katertje ging. Bij Musty bleven we een beetje twijfelen. Eenmaal bij de dierenarts bleek dat logisch. Musty kon zijn balletjes een beetje intrekken, in de lies. Hierdoor was het lastiger te voelen. Maar ook Musty was dus een echte kerel. We hebben maar direct een afspraak gemaakt voor "je weet wel......."
Maar goed, bij dit bezoek dus de inentingen en even een gezondheidscheck. Alles tiptop in orde. Musty woog 4,2 kilo en Moppie 3,2 kilo. Jan vroeg nog of Musty misschien een navelbreukje kon hebben, hij heeft zo'n typisch hangbuikje. Nou, niks navelbreukje, gewoon te vet dus hè! Ik zei steeds al tegen Jan, dat hij ze veel te veel eten gaf. Nee, dat was niet waar, ze hadden dat gewoon nodig....... Ja, ja, zo kan ik mij er ook uit praten, ik ben niet dik, ik heb gewoon meer eten nodig?????
Hoe dan ook, het is afgelopen met het overvoeren, gewoon brokjes iedere dag en maar 1 keer per week een extraatje!
Na de entingen wilden de heren maar wat graag weer het kenneltje in! Ze waren blij dat ze weer thuis waren. Pfffff, wat een belevenis!

Oei, wel eng hoor, bij de dierenarts!

Gelukkig is het een hele lieve dierenarts mevrouw.....

Wat een grote weegschaal voor zo'n klein katje....

2 opmerkingen:

  1. Ach,die mannen toch..hier hetzelfde,want toen Oscar klein was en gek op katten-kitten-melk was het van ach", hij vindt het zo lekker" en hier heb je nog wat extra... met als resultaat een blijvend hang buikje...groetjes,Joan

    En succes met je nieuwe blog!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Joan,
      Wat leuk om een eerste reactie te zien op mijn nieuwe blog! Jouw blog is ook erg leuk trouwens! Zoals je kunt zien, staat hij bij mijn aanraders....
      Ik lees de belevenissen van Twinkle en Oscar met veel plezier!
      Groetjes terug,
      Gerrie

      Verwijderen