maandag 21 januari 2013

Brrr, veel te koud....

Gisteren heeft het weer volop gesneeuwd. Leuk voor de honden, maar de katten vinden het maar niks. Nou ja, de kleintjes mogen natuurlijk helemaal nog niet naar buiten, maar Felix en Frodo balen! 's Avonds gaan ze normaal gesproken rond een uur of acht naar buiten. Maar Felix gaat triest op de vensterbank zitten. Tuurt in het donker.  Het ziet er nog erg koud uit.
Frodo ligt ook in de vensterbank, maar hij heeft het heerlijk warm zo boven de verwarming.
Toch gaan die twee normaal gesproken vooral 's nachts op pad. Lekker jagen op muizen en mollen. Nu niet hoor. Veel te koud.
En ik ? Ik krijg er het heen en weer van. Letterlijk slapeloze nachten. Dan staat Felix voor de deur te mauwen. Dus ik mijn lekkere warme bedje uit om de deur voor de weledelgestelde heer open te maken. Hij kijkt minzaam naar buiten, steekt zijn koppie iets uit om vervolgens snel om te draaien. Nee, nog veeeeel te koud.
Oké, ik duik mijn warme bedje weer in. Twee tellen later staat Frodo voor de deur. Daar gaan we weer, deur open, en ja hoor, Frodo waagt zich in de kou. Deur weer dicht en mijn warme bedje in. Maar niet voor lang. Daar klinkt een klagelijk miauw van buiten. Bedje weer uit, buitendeur open en Frodo weer naar binnen.
Pffff, kom ik ooit nog aan slapen toe? Maar ach, daar denken de mannen niet aan, zij hebben niet voor niets personeel toch? Zij balen alleen maar van de kou. Hebben weer zin in een goede jachtpartij, maar met die sneeuw is er geen mol of muis te vinden. Dan maar lekker bij het kind in bed kruipen, daar is het tenminste warm........




 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten