zondag 20 januari 2013

De kattenrace

Een schicht schiet door de kamer
Zoem… de trappen op en neer
Het galop van vier pootjes
Hoor ik keer op keer

Twee tellen stilte.....
Hup het barst weer los
Het circuit van de vensterbank
Planten zijn nu de klos

Wroar… over het bankstel
Hij ligt duidelijk op kop
mijn kast in hoogte genomen
De minutenwals in galop

Zo gaat het alle dagen
Een grijze schiet voorbij
Achter weet ik wat jagen
Die gekke katten van mij

Hij heeft het weer op zijn heupen
Zijn kattenmotor slaat weer aan
Zit het zo te bekijken
Lachend laat ik ze gaan

O jee daar komt de andere kater
Nu racen ze saam voorbij
Een grijs en een zwart-witte
Dat superstel zij aan zij

Kan het niet helpen
schaterlachend val ik neer
Als mijn katten racen
is mijn lachen niet te stelpen!




 
 
 

1 opmerking: