donderdag 7 februari 2013

Koude voetjes...

We hadden gedacht dat we de echte winter er al op hadden zitten. De sneeuw was hier alweer zo goed als weg. Tot gisteren, toen kregen we weer een lekker nieuw pak. Kijk de weledelgestelde heer Felix en ik "fraaie" Frodo, zijn natuurlijk wel wat gewend. We hebben al heel wat winters meegemaakt. Maar toch, blijf ik dat witte spul maar vreemd vinden. Het heeft verschillende nadelen. Punt 1, er zijn bijna geen muisjes te vinden. Punt 2, als je ergens een poosje gaat zitten, is je kont in mum van tijd kleddernat. Punt 3, je krijgt er van die koude voetjes van.
Nee, Felix en ik zijn meer zonaanbidders. Maar ach, we komen deze winter ook wel weer door.
Natuurlijk zouden we ervoor kunnen kiezen om binnen te kunnen blijven, maar eerlijk gezegd vind ik die kattenbak toch niet zo'n prettige uitvinding. Dus voor de kleine en grote boodschap ga ik toch echt liever even de open lucht in. Maar ik was dus in de veronderstelling dat het witte goedje al was verdwenen, toen ik er gisteren tot mijn verbazing achter kwam dat iemand weer een nieuwe lading had neergegooid.
Dus, snel even naar buiten en binnen 5 minuten stond ik weer voor de deur. Pfff, ze hadden de deur natuurlijk ook gewoon even open kunnen laten, maar nee..... moet ik weer de longen uit mijn lijf blèren om dat mensvolk te laten weten dat ik er toch echt snel weer in wil.
Je zou toch denken dat ze dit soort zaken inmiddels wel zouden begrijpen, maar ach, ze blijven lief .... (zolang ze maar op tijd voor het eten zorgen!)


Zeg, mensvolk, mag ik er nog in of niet?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten