dinsdag 31 december 2013

Gelukkig nieuwjaar

Ja mensen, het is weer zover. Wij katten vinden dit eigenlijk in het geheel niet prettig. Zo aan het eind van het jaar vindt de mens dat hij moet vieren dat het jaar ten einde is. Op zich geen probleem, ze vieren maar raak. Echter de rare gewoontes die daarbij horen zijn niet voor de poes! Vele mensen (onze lieve baas en vrouwtje vormen hier een prettige uitzondering op) vinden het namelijk leuk om vuurwerk af te steken. Vuurwerk, wie bedenkt zoiets? Het lijkt wel een complete oorlog. Jazeker, mensen, uw weledel gestelde heer Felix weet zeer zeker wat oorlog is. Zoals het u wellicht bekend is, heeft een kat wel 9 levens, en ik, Felix ben bezig aan leven nummer 8. In één van mijn vorige levens was ik een prachtige kat, leefde in Rotterdam maar helaas was dit in de ellendige oorlogstijd. Ik weet dus wat schuilkelders zijn en bij harde klappen ben ik nog altijd geneigd de kelder in te kruipen.
Dit jaar hebben de baasjes het kattenluik met Duck tape dichtgemaakt. Alsof wij vrijwillig naar buiten zullen gaan met dit geweld. Pfffff, we denken er niet over!


Nee wij hebben de ellendige verhalen al weer gehoord, sommige mensen schijnen het zelfs leuk te vinden om rotjes aan kattenstaarten te binden en nog veel ergere dingen. Zoals u hier kunt lezen, maar wees gewaarschuwd, dit artikel bevat zeer schokkende feiten!!! 
Dierenbeulen blazen kat op.
Ja mensen, de beschaving van uw ras is soms ver te zoeken.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat het dit jaar (tot nu toe) nog niet zo erg is als voorgaande jaren. Tja, het kan er ook mee te maken hebben dat ik de knallen niet zo goed meer hoor. Voor een heer van mijn leeftijd is het niet gek dat zijn gehoor het iets laat afweten. In dit geval helemaal niet zo erg dus. Maar ook heer Frodo en de kwajongens, Moppie en Musty, schijnen er nog niet veel last van te hebben. Wij liggen allen nog heel relax op ons favoriete plekje. Voor mijzelf, heer Frodo en Moppie is dat op het bed van de baasjes en Musty kruipt liever in een leeg doosje. Kortom, nog weinig actie hier in Silvolde. Maar het uur der waarheid moet nog komen natuurlijk.



Ach het is maar één nacht, dus laten we hopen dat het snel voorbij is. Wij katers wensen u allen een veilige jaarwisseling en veel geluk in 2014!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten